GI och kalendercheck

I kväll har jag suttit och letat information om Gi, blev så sugen på att testa något nytt och eftersom de går så bra för mamma russin med sitt GI så tänkte jag också testa så nu har jag en 14 dagars meny med start i morgon! Ska bli spännande att se hur det går, men det är ju helt "fel" jämfört vad jag är van med viktväktarna, allt känns som "ajabaja" fast det är rätt med GI.....

Gubben är lite krasslig i kväll och har redan krypit till sängs och sessan var dödstrött redan vid sex tiden så hon fick sig ett bad och åt 1.5 portion gröt till kvällsmål och somnade sedan sött. Tänk om hon håller sig så mätt med gröten att hon sover hela natten, vore helt underbart att få sova en hel natt utan att springa upp vid två-tre tiden och fixa mat åt henne.

Håll tummarna för mig i natt!

De närmsta dagarna har jag fullbokad kalender. I morgon ska vi hem till Mattias och Karolina på middag (som hade glömt bort tills gubben påminde mig i dag), på torsdag ska jag träffa Helena och Elion på stan och käka lunch (måste hitta något bra GI-alternativ med andra ord....), fredag ska jag ÄNTLIGEN till frisören, men *gulp* ska testa en ny frisör då, alltid lika läskigt men hon jag haft tidigare i flera år har slutat som frisör (hon var verkligen kanon) så senaste gångerna har jag haft olika men inte varit riktigt nöjd, så nu blir det ett nytt försök!

Lördag jobbar jag.... men åh inget planerat på söndag! Nice!

Nu väntar sängen även för mig, gissar på att det blir en nattlig promenad till köket för lite vällingfixning trots allt... Sov gott kära vänner och dröm sött :)

Kommentarer
Postat av: Susan

Jo, allt känns bra nu och nu har jag lagt det bakom mig.



Sov sessan hela natten nu då?



Kramar

2009-03-04 @ 07:40:07
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller tummarna för att det går så bra som du hoppas med GI. Har också smygit igång lite med det, även om jag inte är renlärig... Hur gick natten, blev det nåt vällingvak?



Kram

2009-03-04 @ 07:49:43
URL: http://www.maersta.se/
Postat av: Emelie

Ska bli spännande och se hur det går för dig med GI.

jag kör ju med på VV (fast lite egen variant) men mina sista kilon sitter som BERGET!!!, kanske borde jag med öppna mina ögon och testa något annat som sätter fart på kroppen?

Kram kram

2009-03-04 @ 07:50:06
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

håller en tumme för att natten gick bra...:)



kramis

2009-03-04 @ 08:27:32
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: EVAMYs - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

Vilken sötnos du har :)

Ja, tiden går verkligen fort!

2009-03-04 @ 09:23:50
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: catta

hej där. har ej haft tiden at sitta vid datorn men själklart följer ja dig.. läggertill dig när ja l´kommer hem rån finland!



hoppas du följer mig via bloglovin med! pööös catta.. hoppas allt e bra med?

2009-03-04 @ 09:27:02
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha... du med!? Jag satt också och letade info igår om GI och har börjat idag! Hoppas det funkar. Jag blev väldigt inspirerad av en gammal kompis till mig. Jag tror att även tänket med HFLC funkar, så om du vill har något GI till lunch kanske en kycklingsallad med dressing, kebabsallad med dressing -jag såg nämligen att hon gjort så och det går kalas för henne. Man får ju kanske inte käka för mycket fett men om man håller sig till vad som man själv tycker är normalt så blir det nog kanon. Jag håller med dig om ajabaja, känns så här med. Känns inte som om man följer någon diet när man äter så här, men funkar det är ingen lyckligare än jag!



Puss puss

2009-03-04 @ 09:50:57
URL: http://saigon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0